salam aidilfitri

seperti biasa , seperti familyfamily yang lain jugak . masingmasing sibuk ber-shopping dengan keluarga . aku pun sama jugak , sibuk kesana-sini carik baju untuk beraya ;) dan aku jugak seperti biasa , ber-shopping bersama kawankawan . almaklum la , dah pandai nak merayap sendiri . mana nak mak bapak dok jalan sebelah teman and pilihkan untuk kita kan ? hampa semua pun sama jugak kan ? ngaku je laa , aku tau tu . so tahun ni sederhana je , tak macam tahuntahun yang lepas . beraya sakan , aku beli baju , seluar and kasot je . and baju kurung umie dah siapkan , aku balek and tengok baju kurung ade tiga pasang . wahh banyak tu , and btw thanks umie . malam raya jugak aku teman umie pegi sogo , nak carik handbag katanya , ermm beraya sakan ye umie . siap nak beli handbag baru lagi . so temankan jugak , daripada dok rumah kene kemas kan ? so balek lambat la , balek teros tido . yang aku tau , aku bangon dah raya . haha , jahat kan ? jangan buat camni tau kawan ?

hari raya pertama , seperti biasa jugak la , semua family saudara datang rumaa lepas semahyang raya . ramai ohh tahun ni , ni semua sebab dah plan nak raya belah sini . and bertambah lagi ngan anak buah baru kan . emm so hari raya memang meriah sangat yang tak terkata . tapi penat yang teramat sangat jugak , sebab yang jadi mangsa aku la . kene kemas and cuci pinggan semua , dah la aku tau makan tidok ja . adoii , pastu datang plak sepupu yang suka buat sepah , lagi la hangin . nasib baik hari raya , ye kan saudara saudari ? haihh and ape lagi beraya sakan la lepas tu . banyak sangat , so tak payah cerita . hampa p tidoq , pastu hampa p mimpi camna cek beraya na ?

second-day raya aku balek kampong , and beraya kat sana plak . kat sana tu , macam biasa aku dok rumah ja . makan tido makan tido makan makan tido tido ;) tu je laa keje kat sana . nak buat macam mane kan ? dan macam tu jugak la hari hari seterusnya sampai la hari ni .

okayy ;) SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI .

No comments:

Post a Comment