zaman sekolah , zaman kegemilangan .

korang tau tak , zaman sekolah lah yang paling best . kedua ter-best seumur hidup kita . aku engat lagi zaman sekolah dulu , kalau boleh masa tu aku nak jadi budak yang paling nakal sekali . kalau boleh nak satu sekolah tu tau aku ni budak jahat , kan kan ? aku tak sedar diri kan ? ngaku je laa , so kita kongsi kongsi lah zaman tu . sebab masa tu yang paling best and kenangan paling indah kita . kan kawan ?

aku engat lagi , time tu aku baru je masok tingkatan satu . selalunya mak ayah mesti dok sebok hantar anak dorang pegi sekolah kan ? tapi aku lain , time tu ayah aku keje . so pakcik aku lah yang hantar aku pegi daftar and bayarkan yuran untuk aku . lepas tu , die tunggu kat luar sekolah . time tu aku ade orientasi budak tingkatan satu . masa tu aku cuak siket , sebab dari pengalaman orang orang yang lebih tua kan . dorang kata budak budak junior ni nanti mesti kene buli dengan senior . emm betol ke tak , tak penting . aku tengok muke muke senior macam cilaka *haha . dalam hati , nak buli aku lah tu . sebab masa tu , aku stok kecik kecik sangat dan mudah dibuli *haha . so aku dudok lah dengar ceramah apa semua . tup tupp aku jumpe dengan sorang budak ni , dia tu kawan masa sekolah tadika dulu . kitorang rapat jugak tapi sekolah rendah lain lain so lost contact , masa tu mana pandai maispes maispes lagi .

lepas je dari tu kitorang start rapat balek . kitorang blaja sama , rehat sama and balek pon sama . aku tak naik bas sekolah . pastu esok esok dan esok , kitorang dah pandai nak buat group . ala ala bodoh bodoh time tu . kitorang ada group and group tu ada syarat . sapa yang nak masok group tu mesti cantek and hot . *tu yang paling klaka sekali . so ada group ni berkembang pesat sampai ada enam orang . tapi group ni tak tahan lama , sebab budak perempuan kan banyak mulut . kitorang gadoh angkara mulut mulut sendiri . dan lepas tu tinggal empat orang je .

dengan ada nya kitorang empat orang ni , macam macam dah jadi . kitorang kawan sampai habis sekolah tau even penah gadoh jugak . kitorang kongsi banyak cerita sama sama . cerita yang selalunya mesti boipren kan ? takkan tak biasa ?? since tu kitorang takde dah nak carik geng lain . kitorang stay sampai bile bile dengan empat orang je .

awal pagi sebelom masok kelas , kitorang mesti lepak makan breakfast . kecoh pagi pagi , tu semua dah biasa . and kitorang ni bukan la type yang sombong . kitorang lepak sekali dengan budak junior . gelak kuat kuat , makan sembur sampai tercekik pon ada . masa tu kitorang happy sangat .

then kitorang dah mencecah sedikit remaja , emm dah masok tingkatan tiga . kitorang pegi sekolah pakai make-up . walawehh tak tahan , mata hitam je pakai eye-liner , sebab zaman emo . pastu kene tahan , dapat surat and kene panggil masok bilek kaunseling .

dua tahun lepas tu , kitorang dah pon jadi senior . tingkatan lima babe ! haha masa tu kitorang tak banyak main . sebab nak exam SIJIL PELAJARAN MALAYSIA . rajin siket masa tu , tapi aku terpisah dari dorang . sebab aku amek science tulen and dorang amek sastera . kitorang dapat blaja masa subjek agama je . dua kali seminggu , tapi kitorang tetap dapat lepak masa rehat and masa balek sekolah .

and sekarang , aku lagi jaoh dari korang kan ? aku dah study kat sini , and sedih kita takde rezeki nak blaja satu tempat . tapi aku engat korang semua , bila aku balek kita mesti jumpe punye . korang the best , korang kenangan paling indah aku .

SITI NUR JANNAH
SUMIYATI
SHAHIRA AISHAH

lots of love
fafa ,

No comments:

Post a Comment