cuti-cuti malaysia

3 minggu cuti-cuti malaysia kat rumah kali ni . Sesungguhnya sangat membosankan lagi memboringkan . Macam sama je kan ? K abaikan lagi . Stay kat rumah memang takde benda nak buat sangat . Nak melayan tv memang harapan sama sekali , apatah lagi nak melayan ps kat rumah ni . Sebelah mata memang aku tak pandang sebabnya 100% confirm adek aku yang pegang . Menangis sambil tangan di dada , mata ke atas belom tentu dia nak bagi aku pegang remote control tu .

Dua puluh empat jam sehari , aku menghadap lappy melayan facebook and skype . Terima kasih encik katak yang selalu ada dalam skype tu . Menemani hari-hari bosan yang aku lalui macam nak m*** ni . Haha . Bertapa menghadap facebook pon bukannya best , almaklumlah facebook sekarang ni pon macam apa je kan ? Cuma malas nak biseng je , cukup lah dapat hilangkan siket boring ni . Even kalau online tu cuma dapat home profile home profile and paling tak pun like status friends walaupun siket pon takde kena-mengena dengan aku . Jangan pelik keh (!)

Sekarang , dalam situasi buntu tanpa sebarang idea . Terdetik jugak rasa nak menangis melalak and menjerit "Aku rendu encik katak" . First time aku jaoh dari dia ni , before ni melekat je pegi memana pun . Hmm tapi apakan daya , cuti sem menghalang . Beruntung ya sangat beruntung cuti cuma 3 minggu and tak terlalu lama . Tanamkan siket rasa sabar , Insya-Allah aku dapat tanggung rendu ni . Nanti jumpe , lepas lah rendu tu puas-puas ya . K sekarang dah banyak benda aku nak buat bila jumpe dia balek nanti . Huhu

Semalam , lima belas hari bulan enam dua ribu sepuluh . Pertama kali menjejakkan kaki ke bandar setelah sekian lama meninggalkan tanah air *perasan study jaoh , padahal luar negeri je . Tapi sama jugak kan ? Dah lama tak nampak pavi , bb and ts semua . Semalam dapat jumpe korang , pewwiiit rendu rendu . Haha . Hang out bersama Jannah and her boifei , Harry Wakaka . Aku banyak senyap , sebabnya aku sorang tanpa si buah hati . Takpe takpe , fafa bolee sabar kan ? Hehe , bila aku dah senyap automatik otak aku blank , kena bahan dengan harry je memanjang . Nak melawan ? Hmm fikir banyak kali jugak , dalam keadaan blank mana bole buat pape . So , as usual - Redhaa je lah :)

Okay , aku malas nak cerita panjang . Nak sambung layan perasaan plus menghitung hari . Bila nak balek Kuantan ? Rendu dengan encik katak lagi and tak lupa jugak kat bakal housemates/hostelmates and classmates aku . Macam mana lah cuti diorang kan ? Hah lagi satu , before cuti tempoh hari macam-macam jugak aku plan untuk kerja photoshoot tapi sekarang -,- Nak keluar pun payah . Macam mana nak keje ? Hmm takpe lah , nanti kena pandai-pandai deal dengan parents aku lah .

Eh gtg , Kbyeee . Love ya (!)

No comments:

Post a Comment