pengalaman kantoi curik tulang masa kerja

Hari ni , tujuh belas hari bulan enam dua ribu sebelas . Aku masih lagi berada di lokasi biasa , tepi katil memeluk si katak and menghadap si laptop kesayangan . Termenung sendirian sambil memikirkan sesuatu -,- K ayat mintak penyepak kan ? Haha . Bangon tido je aku dah jadi blank taktau nak buat ape . Nak call tersayang kredit pulak kering . Hmm malang naseb orang cuti 3 minggu ni .

Aip aip , aku lupa something . Hari ni birthday si sahabat tersayang 'Zanisah Warib' . Hmm tapi tak sempat nak wish pon . Kat dalam facebook je aku mampu , sorry keh . Cukup aku sehad and dapat doakan kau . Semoga panjang umur and murah rezeki . Berjaya dunia akhirat - Amin

K kembali kepada tajuk asal . Sebelom ni , aku pernah kerja . Sekarang aku student weh , nak bangga ni . Sementara habeskan masa-masa lapang aku yang kosong , so aku nekad berkerja separuh masa walaupun schedule kerja aku sama macam full-timer . Tak adil and saksama langsong . Masok pagi keluar malam , penat jangan cakap lah . Seminggu cuma sehari je off day . Hmm sekarang aku faham , macam tu lah abie umie bertungkus-lumus carik duet besarkan aku .

Dalam masa kerja sebulan tu walaupun sebulan (!) Macam-macam dah perangai aku dengann staff laen buat . Siket pon tak pernah nak dudok diam . Paling gatal jari and tangan aku lah . Port aku kat counter , pegang computer . Bagos bookstore ni , pakai computer . Paling senang nak online . Senyum aku jangan jangka sampai mana , selagi mampu untuk senyum so lebar tu jugak senyuman aku . Haha . Okay teros online online online and online . Sampai tempat kerja teros online sampai habes . And one day , tengah online ni . Then tetiba computer hang and opss pulak masa tu ada customer nak bayar barang . Aku coverline , so diorang just bayar and bagi resit . Fuhh selamat kat situ tapi computer macam mana pulak ? Still hang dari tadi and tup cursor gerak sendiri . Penakot ? Ya aku memang penakot . Engatkan hantu , dalam kepala fikir nak lari balek rumah . Haha

And lepas tu keluar note , ada tulis 'Siapa punya computer ?' . Lagi bertambah takot . Lepas tu aku teros senyap tak bercakap , aku panggil sorang staff ni . Dia dah kerja lama , and dia gelakkan aku . Bang bang boom , aku terkena . Rupanya HQ dah bole detect sapa yang guna computer tu . Aku bolee lupa pulak pasal tu . Best sangat online kan ? Start dari hari tu , langsong and taubat aku nak pegang counter lagi . Hahaha

So , peringatan kat sini . Jangan lah curik tulang masa bekerja ya (!) Nanti jadi macam aku , woahh kaget gitu .

No comments:

Post a Comment